Τρίτη, 7 Ιανουαρίου 2014

Για να είναι το 2014 μια καλύτερη χρονιά, γεμάτη υγεία, δεν αρκούν οι ευχές. 

Χρειάζονται και οι κατάλληλοι στόχοι. Φέτος λοιπόν υποσχεθείτε στον εαυτό σας ότι θα βάλετε νέους στόχους που θα σας χαρίσουν ενέργεια, μακροζωία και ευεξία.


Στόχος 1: Να φαίνεστε νεότεροι από ο,τι το 2013

Αν καπνίζετε, σταματήστε αυτή τη βλαβερή για το δέρμα συνήθεια. Το κάπνισμα επιταχύνει τη γήρανση του δέρματος και προκαλεί τις λεγόμενες "ρυτίδες του καπνιστή" (διαβάστε παρακάτω πώς θα το κόψετε, αλλά και για τα υπόλοιπα οφέλη που θα αποκομίσετε). Προσπαθήστε να ξεκουράζεστε επαρκώς καθώς η ξεκούραση είναι σημαντική για την επιδερμίδα σας και όχι μόνο. Μια διατροφή πλούσια σε βιταμίνες μπορεί επίσης να έχει καθοριστικό ρόλο στην νεανική εμφάνιση της επιδερμίδας σας. 
2014: Νέα χρονιά, νέοι στόχοι!
Φροντίστε να μην σας λείπει η βιταμίνη Ε που θα τη βρείτε στο ελαιόλαδο, στα αμύγδαλα, τους ηλιόσπορους, τα καρύδια και στα περισσότερα όσπρια. Δεν είναι τυχαίο ότι η συγκεκριμένη βιταμίνη υπάρχει σε πολλά αντιρυτιδικά προϊόντα. Η συγκεκριμένη βιταμίνη είναι αντιοξειδωτική, ενυδατική, και βελτιώνει την όψη του δέρματος χαρίζοντας του λάμψη. Προστατεύετε το δέρμα σας από τον ήλιο (όλο τον χρόνο) χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα αντηλιακά προϊόντα.

Στόχος 2: Να «κολλήσετε» με την άσκηση

Φέτος προσπαθήστε να μπείτε σε πρόγραμμα: Χωρίς πρόγραμμα η άσκηση μας εξαντλεί και απορροφά όλη την ενέργεια που έχουμε. Ιδιαίτερα αν είστε αρχάριοι, το πρόγραμμα άσκησης θα πρέπει να ξεκινάει σταδιακά. Περπατάτε με κάθε ευκαιρία, κάντε ποδήλατο ή ο,τι σας ευχαριστεί περισσότερο. Για να γυμνάζεστε πιο ευχάριστα και να μην βαρεθείτε, βρείτε παρέα για να γυμνάζεστε μαζί και προσπαθήστε να συνδυάστε την άσκηση με την διασκέδαση. Το ιδανικό είναι να βρείτε μια άσκηση που θα σας κάνει να περνάτε καλά και να γελάτε, την ώρα που …ιδρώνετε: Γραφτείτε σε μαθήματα χορού ή κάντε yoga γέλιου, πηγαίνετε μια βόλτα με ποδήλατο το βράδυ με φίλους ή δοκιμάστε να κάνετε Zumba.
2014: Νέα χρονιά, νέοι στόχοι!
Αν επιλέξετε τη μορφή άσκησης που σας ευχαριστεί, θα είναι πιο δύσκολο να τα παρατήσετε. Και η ίδια η άσκηση όμως πρέπει να έχει έναν συγκεκριμένο στόχο: θέστε τον και προσπαθήστε να τον επιτύχετε. Μην βάζετε ωστόσο πολύ φιλόδοξους στόχους που ξεπερνούν τις δυνάμεις σας, γιατί τότε είναι πιθανό να απογοητευτείτε και να τα παρατήσετε. Ιδανικό ξεκίνημα για μια έντονη ημέρα είναι η αεροβική άσκηση. Αν έχετε 10 λεπτά κάθε πρωί ξεκινήστε τη μέρα σας με ασκήσεις αεροβικής γυμναστικής.

Στόχος 3: Να κόψετε το κάπνισμα

Σίγουρα θα έχετε βαρεθεί να ακούτε και να διαβάζετε αυτή τη συμβουλή, όμως δεν θα μπορούσαμε να την παραλείψουμε. Τα οφέλη από τη διακοπή του καπνίσματος είναι αναρίθμητα: το προσδόκιμο ζωής μπορεί να αυξηθεί ακόμη και πάνω από 10 χρόνια στην περίπτωση που θα σταματήσετε το τσιγάρο. Στην ηλικία των 50 χρόνων ο κίνδυνος θνησιμότητας μειώνεται με τη διακοπή του καπνίσματος εντός των 15 επομένων ετών κατά 50%.
2014: Νέα χρονιά, νέοι στόχοι!
Οι πιθανότητες να αποφύγετε το εγκεφαλικό τριπλασιάζονται, ενώ έχετε διπλάσιες πιθανότητες να μην πάθετε έμφραγμα. Τέλος έχετε 20 φορές περισσότερες πιθανότητες να αποφύγετε τον καρκίνο των πνευμόνων. Όσο για τις μεθόδους διακοπής καπνίσματος, οι επιλογές που έχετε είναι επίσης πολλές: υποκατάστατα νικοτίνης, τσίχλες, κέντρα διακοπής καπνίσματος, βελονισμός κ.α. Επιλέξτε τη μέθοδο που σας ταιριάζει και αυτή τη χρονιά πάρτε την απόφαση να κόψετε οριστικά αυτή την ανθυγιεινή συνήθεια.

Στόχος 4: Να χάσετε τα περιττά κιλά 

Αν ο στόχος σας είναι να χάσετε τα περιττά κιλά πριν από την άνοιξη, το κλειδί για την επιτυχία σας είναι να θέσετε ένα σαφές χρονικό περιθώριο και να δώσετε στον εαυτό σας μια συγκεκριμένη προθεσμία που θα είναι δεσμευτική για σας: για παράδειγμα μπορείτε να δεσμευτείτε απέναντι στον εαυτό σας, τους φίλους και τους συγγενείς σας, ότι θα χάσετε 10 κιλά ως τις 15 Μαΐου. Για να ενισχύσετε την αποφασιστικότητά σας και να μην «χαλαρώσετε», βάζετε αυτοκόλλητες σημειώσεις σε σημεία-κλειδιά του σπιτιού, όπως π.χ. στο ψυγείο σας, υπενθυμίζοντας στον εαυτό σας την δέσμευσή σας και το χρονικό περιθώριο που έχετε για να μην πραγματοποιήσετε.
2014: Νέα χρονιά, νέοι στόχοι!
Κρατήστε διατροφικό ημερολόγιο: το να καταγράφετε ό, τι τρώτε κάθε ημέρα μπορεί να φαίνεται ότι είναι σπατάλη χρόνου, αλλά αυτό το τέχνασμα θα σας βοηθήσει να διαπιστώσετε πόσες θερμίδες καταναλώνετε καθημερινά και να εντοπίσετε έγκαιρα τυχόν λάθη που σας απομακρύνουν από το στόχο σας. Οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι οι περισσότεροι δεν συνειδητοποιούν πόσο ανθυγιεινά διατρέφονται, ενώ το συνειδητοποιούν πολύ πιο εύκολα όταν το δουν γραμμένο στο χαρτί.

Στόχος 5: Να έχετε μια χρονιά γεμάτη ενέργεια

Ο σωστός ύπνος και η ξεκούραση είναι σημαντικοί παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάκτηση της ενεργητικότητας μας. Προσπαθείτε με κάθε ευκαιρία να «γεμίζετε» τις μπαταρίες σας και υποσχεθείτε στο εαυτό σας ότι φέτος θα κάνετε τα πάντα για να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο για ξεκούραση. Αν μπορείτε προσπαθήστε να κοιμάστε τα μεσημέρια. 
2014: Νέα χρονιά, νέοι στόχοι!
Αν έχετε τάση να κάνετε καταχρήσεις, φέτος βάλτε στόχο να τις περιορίσετε: Με τον τρόπο αυτό θα κάνετε μια καλή πράξη για τον εαυτό σας που θα σας γεμίσει ευεξία και ζωντάνια. Περιορίστε τα πολλά λιπαρά και τα γλυκά γιατί έχουν την ιδιότητα ανεβάζουν απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης και στη συνέχεια οδηγούν σε απότομη πτώση τους. Πρόκειται για έναν μηχανισμό που μπορεί να μας κάνει να νιώθουμε ατονία. Το αλκοόλ είναι ένας από τους σημαντικότερους ''κλέφτες'' της ενέργειας. Στερεί από τον οργανισμό μας βιταμίνες (κυρίως του συμπλέγματος Β), και θρεπτικά συστατικά (κάλιο, νάτριο) που έχουμε ανάγκη για να νιώθουμε ενέργεια.
Φιλικά Βούλα Κρύπη